Werving & Selectie

Klantcontact medewerkers direct in dienst

Bent u op zoek naar een gespecialiseerd recruitmentbureau voor het invullen van uw klantcontact functies?
Voor recruitment van klantcontact medewerkers hoeft u niet verder te zoeken. Wij zijn u graag van dienst!

Bureau Klantcontact is een gespecialiseerd recruitmentbureau in klantcontact functies. Wij zijn voornamelijk actief in het werven van telefonisch klantcontact personeel, maar ondersteunen ook organisaties met het werven en selecteren van andere gerelateerde klantcontact functies. Maar was is werving en selectie precies? En hoe kan dit uw organisatie helpen bij het invullen van de openstaande klantcontact functies?

Werving en selectie
Even terug naar het begin. Wanneer u als organisatie besluit om Bureau Klantcontact in te schakelen voor het invullen van de openstaande klantcontact functies, dan zijn er twee mogelijkheden. Er kan gekozen worden voor onze dienstverlening op basis van werving & selectie of op basis van het uitzenden van personeel. Wanneer er de voorkeur is om kandidaten zelf een arbeidscontract aan te bieden vanuit de organisatie, dan is werving en selectie de meest logische keuze. Hierbij komt de kandidaat op de loonlijst van de organisatie. Bureau Klantcontact verzorgt het gehele sollicitatieproces, wat voor het tekenen van de arbeidsovereenkomst plaats vindt. Dit betekent o.a. het schrijven van originele en pakkende vacatureteksten, het lanceren van online recruitment-campagnes, en het inschakelen van ons bestaande netwerk om de juiste kandidaten te vinden. Dat noemen wij het stukje 'werving'. Vervolgens voeren wij de sollicitatiegesprekken met potentiële kandidaten, nemen we assessments af en besluiten vervolgens welke kandidaten het meest geschikt zijn voor de in te vullen klantcontact functie en stellen we deze aan uw organisatie voor. Dit noemen wij het stukje 'selectie'.

Vervolgens beoordeeld u als organisatie of de kandidaten ook geschikt zijn en welke voorgestelde kandidaten u wilt uitnodigen voor een sollicitatiegesprek. Wanneer er een match is en de arbeidsovereenkomst is getekend, betaalt u een vooraf afgesproken fee aan Bureau Klantcontact. In veel gevallen is dat een percentage van het jaarloon, maar wij bieden ook mogelijkheden om de fee per gewerkt uur te factureren. Op deze manier loopt u als organisatie het minste risico. Wanneer er word gekozen voor werving en selectie word u als organisatie volledig ontzorgt en hoeft u zich niet druk te maken over het uitzetten van vacatures, kandidaten selecteren en tijd vrijmaken maken om alle sollicitaties te beoordelen. Wanneer u samenwerkt met Bureau Klantcontact weet u zeker dat u gesprekken voert met kandidaten die vooraf uitgebreid zijn geselecteerd, waardoor er een grote kans is op een succesvolle match. 

Tarieven van werving en selectie
Als u een werving en selectiebureau inschakelt, betaalt u in veel gevallen een afgesproken percentage van het salaris van een klantcontact medewerker. Dit is niet anders bij Bureau Klantcontact. De hoogte van deze fee is afhankelijk van veel verschillende factoren en de gestelde eisen aan een kandidaat. We bespreken daarom graag met u aan de hand van de te invullen vacature welke fee wij daarvoor in rekening brengen, zodat u achteraf niet voor verassingen komt te staan. 

Wat is het verschil tussen werving en selectie en uitzenden?
Werken op uitzendbasis verschilt van werken op basis van werving en selectie. Bij uitzenden gaat een klantcontact medewerker in dienst bij ons als uitzendbureau en bent u als werkgever verzekert van een flexibele inhuur van personeel.
Meer informatie over uitzenden en wat Bureau Klantcontact hierin kan betekenen is hier te vinden.

Hoe werkt Bureau Klantcontact?
Bureau Klantcontact stippelt samen met u als opdrachtgever de strategie uit om de juiste klantcontact medewerker te vinden. Hiervoor zetten we onze diverse wervingskanalen in die bewezen succes opleveren in de werving van de juiste kandidaten. Tijdens dit proces houden we u regelmatig op de hoogte over de voortgang. Bent u de nieuwsgierig naar de exacte werkwijze van Bureau Klantcontact? Graag vertellen wij dit in een persoonlijk gesprek. U kunt in het formulier hieronder uw gegevens invullen en aangeven voor welke vacature u binnen uw organisatie op zoek bent naar een medewerker. Na het invullen van het formulier nemen we binnen twee werkdagen telefonisch contact met u op! Liever eerst telefonisch contact? Dat kan! Wij zijn bereikbaar op (085) 016 16 18.

The form contains errors