Maak kennis met Orlando!

Maak kennis met Orlando!

Orlando van Daal werkte vijf jaar lang met plezier als directiechauffeur met beveiligingslicentie, tot de corona-pandemie uitbrak. Door de lockdowns en het verplicht thuiswerken verloor hij veel klanten en daardoor ook zijn werk. Hij wilde niet thuiszitten en zocht daarom naar een nieuwe uitdaging waar hij met mensen kon werken.

Via via kreeg hij het telefoonnummer van Bureau Klantcontact, met het advies om hier te kijken naar openstaande vacatures. Orlando solliciteerde via de website op een functie als commercieel medewerker voor VodafoneZiggo bij in Leeuwarden. Binnen één werkdag is er door een recruiter van Bureau Klantcontact telefonisch contact opgenomen met Orlando voor een intakegesprek. Orlando was een enthousiaste en gemotiveerde kandidaat, waardoor er direct na het telefonisch intakegesprek een sollicitatiegesprek is gepland bij CrossOver Consultancy in Leeuwarden. CrossOver Consultancy heeft een gedeelte van de werving voor klantcontact medewerkers uitbesteed aan Bureau Klantcontact.

Het sollicitatiegesprek vond de volgende dag online plaats vanwege de corona-maatregelen. Orlando maakte direct een goede indruk bij Crossover Consultancy en liet zien dat hij over de juiste instelling en communicatieve vaardigheden beschikte om als outbound callcenter agent voor VodafoneZiggo aan de slag te gaan. Kort daarna kreeg hij het bericht dat hij was aangenomen en een week later direct aan de slag kon.

Toen Orlando begon bij Crossover Consultancy, was zijn taak om potentiële klanten op te bellen en ze te overtuigen om gebruik te maken van de diensten of producten van VodafoneZiggo Zakelijk. Dit heeft hij negen maanden lang gedaan, waarin hij zijn targets behaalde en een goede relatie opbouwde met zijn collega’s en klanten. Na die 9 maanden kreeg hij de kans om over te stappen naar de functie coach binnen Crossover Consultancy. Met deze functie hield hij zich 8 maanden lang bezig met het ontwikkelen van callcenter agents op de werkvloer.
Orlando kreeg meer verantwoordelijkheden en liet zien dat hij over leiderschapskwaliteiten beschikte en het team naar een hoger niveau kon tillen. Zijn managers boden hem daarom een contract aan als teamleider, wat hij inmiddels een jaar is in zijn huidige functie.

Orlando is trots op zijn carrièreverloop en dankbaar voor de kansen die hij heeft gekregen. Hij is blij dat hij destijds dat telefoontje heeft gepleegd naar Bureau Klantcontact, die hem heeft geholpen om zijn loopbaan een boost te geven. Hij geniet van zijn werk als teamleider en vindt het leuk om zijn team te motiveren, te ondersteunen en te laten groeien. Hij is altijd bereid om nieuwe dingen te leren en zichzelf te verbeteren. Hij ziet elke dag als een nieuwe uitdaging. Orlando is een voorbeeld voor iedereen die op zoek is naar een nieuwe baan of carrièreswitch. Hij laat zien dat je met één telefoontje je leven kunt veranderen, als je maar durft te dromen, te doen en te groeien.

Wil jij net als Orlando je carrière een boost geven en doorgroeien in de klantcontact sector? Bekijk dan onze openstaande vacatures via deze link en solliciteer. Een recruiter van Bureau Klantcontact neemt binnen één werkdag telefonisch contact met je op voor een intakegesprek. 

© Bureau Klantcontact, 2024. Alle rechten voorbehouden.