Waarom werken als callcenter medewerker?

Waarom werken als callcenter medewerker?

Het is goed mogelijk dat je vaak vacatures voorbij ziet komen voor de functie als callcenter medewerker en dat je er wel eens aan denkt om te solliciteren. Maar eerst wil je graag weten wat het precies inhoud en of dit een baan voor jou kan zijn? In deze blog krijg je antwoorden!

Laten we beginnen bij het begin, er zijn veel verschillende functies als callcenter medewerker. Zo kan je aan de slag op de klantenservice, maar ook bijvoorbeeld op de sales-afdeling. In de vacatures die je tegenkomt, staat een duidelijke beschrijving van de werkzaamheden. Door deze met elkaar te vergelijken weet je precies of een functie goed bij je past.

Ontwikkeling en trainingen
In elke functie als callcenter medewerker, ben je het visitekaartje van een bedrijf. Een verantwoordelijke baan, want je hebt de naam van een organisatie hoog te houden. Beginnen als callcenter medewerker is vaak laagdrempelig. Heb je een achtergrond in de horeca of detailhandel, dan is de overstap naar een baan als callcenter medewerker een verstandige keuze. Als callcentermedewerker krijg je namelijk veel trainingen en cursussen aangeboden door je werkgever, waardoor je jezelf snel en gemakkelijk verder kan ontwikkelen qua sociale, communicatieve en commerciële vaardigheden. Dat is toch mooi meegenomen en staat altijd goed op je cv! 

Naast de trainingen is er nog een belangrijk punt waarom je zou overwegen, om aan de slag te gaan als callcentermedewerker. Stel je bent student, dan kan je natuurlijk aan de slag in een supermarkt of als pizzabezorger, maar je kan ook kiezen voor een baan als callcenter medewerker. In deze functie kan je jezelf snel verder ontwikkelen en deze aangeleerde vaardigheden kan je altijd in je verdere carrière weer gebruiken. Daarnaast ben je bij het afronden van je studie interessant voor toekomstige werkgevers, omdat je hebt geleerd om op zakelijk niveau te communiceren, een bedrijf te vertegenwoordigen en weet je hoe waardevol klantrelaties zijn voor bedrijven.

Flexibele werktijden en thuiswerken
In callcenters zijn de werktijden vaak erg flexibel. Zo kan je in de ochtenden, middagen of avonden werken, of een combinatie hiervan. Dat is wel zo prettig, zodat je naast je werkrooster ook ruimte hebt om je privé afspraken in te plannen. Tijdens de corona-pandemie, die de wereld in zijn greep houd, is het als callcentermedewerker ook eenvoudig om thuis te werken. Veel opdrachtgevers van Bureau Klantcontact zorgen voor alle benodigde spullen, zoals een laptop en headset, zodat jij veilig thuis kan werken.

Kortom, zoek je een leerzame en flexibele bijbaan waarbij je jezelf volop kan ontwikkelen en een waardevolle toevoeging voor je cv? 

Ga dan aan de slag als callcenter medewerker!
Klaar om te solliciteren? Check hier onze vacatures. We zien je sollicitatie graag tegemoet!

© Bureau Klantcontact, 2024. Alle rechten voorbehouden.